המועצה > תלונות > מקבץ תלונות שטופלו בהצלחה > תלונות בנושא מוצרים חשמליים > רכשנו מסך טלויזיה רחב שהתקלקל בתוך פחות משנה...

רכשנו מסך טלויזיה רחב שהתקלקל בתוך פחות משנה...

תיאור המקרה:

ש' רכש מסך טלויזיה רחב שמשמש גם כמסך מחשב, עם אחריות לשלוש שנים. כעבור מספר חודשים התקלקל המסך. ש' מסר את המסך לתיקון, ונמסר לו שבתוך 7 ימים המסך יתוקן.

עברו שלושה שבועות, ורק לאחר פניות טלפוניות חוזרות שלו, הוחזר לש' מסך מדגם אחר לגמרי, לא חדש וללא שלט.

החברה טענה כי אין ברשותה חלקי חילוף למסך המקורי, ועל כן סיפקה מסך חלופי אחר.

משפחתו של  ש' החליטה לפנות למועצה לצרכנות.

הטיפול בתלונה:

התלונה הגיעה אל לנה פורטנוי, רכזת תחום חשמל ואלקטרוניקה במועצה לצרכנות. לנה פנתה במכתב ליצרנית מסך הטלויזיה והסבירה כי התנהלות החברה במקרה זה לא עולה בקנה אחד עם דרישות החוק.
על-פי החוק, היצרן מחויב לספק לצרכן חלקי חילוף מתאימים בתקופת האחריות, ואם הדבר לא מתאפשר, עליה לספק לו מוצר חדש זהה או להשיב לו את כספו.

התוצאה:

בעקבות טיפול המועצה לצרכנות, היצרנית הודיעה בכתב כי היא תספק למשפחה מסך טלויזיה חדש, לשביעות רצונם של בני המשפחה, ואכן כך נעשה.