הוצאות על צריכת שירותים הן חלק הכרחי מחיינו, אבל אפשר למנוע הוצאות מיותרות. הוצאות שנובעות מצריכה לא מושכלת או מטעויות שלנו, ובעיקר מטעויות של בעלי העסקים, אפשר למנוע, אם נדע להתנהל בצורה מושכלת ונבונה.
אם נבין את המידע שמופיע בחשבונות, נוכל לבחור טוב יותר את ספק השירות, בהתאם לצרכים האמיתיים שלנו, וכמובן שנוכל לבקר באופן יעיל את הסכומים שמחייבים אותנו בהם ולפעול במקרה שנפגענו.
המועצה לצרכנות ערכה למענכם סדרה של מדריכים לקריאת חשבונות בתחומים שונים:
• סלולאר - נושא מרכזי ומורכב שכולנו מנסים להתמודד איתו
• תחומי תקשורת נוספים - אינטרנט, שידורי טלוויזיה
• תשתיות – תחום המים, החשמל, הארנונה
למה כדאי לעיין במדריכים? ניסיון המועצה לצרכנות מראה כי חלק ניכר מהצרכנים שערכו בקרה על החשבונות בעקבות מדריכי המועצה לצרכנות כבר חסכו סכומי כסף ניכרים, המגיעים לפעמים לאלפי ₪ לאדם.