המועצה > שמירה על הפרטיות > כללי


כללי
 
אנו, כצרכנים, מוסרים יותר ויותר מידע על עצמנו לגופים מסחריים .

המידע שאנו מוסרים מגוון מאוד וכולל בין השאר מידע בסיסי על זהותנו , על הרגלי הקנייה שלנו, על תחומי העניין שלנו וגם מידע רגיש ופרטי, כגון מצב בריאותנו ופרטי זיהוי המיוחדים לנו ולבני משפחתנו.

מי מאיתנו לא מצא עצמו ממלא את פרטיו האישיים, ובנוסף את מספר הטלפון שלו בצירוף ואת  כתובת המייל שלו כדי להצטרף למועדון צרכנים אשר מקנה הנחות והטבות מפתות? או  כדי להשתתף במבצע שמקנה לנו הנחה מיידית או כדי להשתתף בהגרלה של פרסים יקרי ערך?

גופים עסקיים פונים אלינו חדשות לבקרים בהצעות להשתתף בתחרויות ולפרסם את תמונותינו או את תמונות ילדינו בשלטי חוצות ועל מוצרים מסחריים, או למסור את מספר הזהות שלנו או של ילדינו ופרטים על הגיל שלנו ושלהם או העדפות שלנו ושלהם בנושאים צרכניים.

כל המידע שאנו מספקים נאגר במאגרי מידע רבים במקומות שונים ולנו אין שליטה על מידת האבטחה שלהם. לעתים קרובות גם אין לנו מושג מה כוללת הסכמתנו למסירת המידע ואיזה שימוש  אפשר לעשות בו בהסתמך על הסכמה זו.  אנחנו גם לא יודעים למי יועבר המידע הזה ואילו שימושים נוספים  אפשר לעשות בו.

מדוע חברות מסחריות אוספות מידע עלינו? כיצד הן עושות זאת? מהו סוג המידע שהן מבקשות לאסוף? איזה מידע פרטי רצוי שנשמור לעצמנו? כיצד אנו עלולים להיפגע מהמידע שמסרנו, וכיצד המידע הזה עשוי לשמש נגדנו ביום מן הימים?


שמירה על הפרטיות בצרכנות