תיאור המקרה:
ס' קנתה 2 זוגות סנדלים במבצע – במחיר כולל של 150 ₪. כעבור שבועיים התפרקו הסנדלים. ס' פנתה אל החנות ומסרה את הנעליים לתיקון. שבוע לאחר שקיבלה את הסנדלים המתוקנים, הם התפרקו שוב. ס' חזרה אל החנות. הוצע לה לבחור סנדלים אחרים, אך היא נדרשה להוסיף כסף. הטענה של החנות הייתה כי לפני המבצע היה מחיר הסנדלים גבוה יותר מאלה שהיא מחזירה. ס' סירבה להוסיף את הסכום הזה, ופנתה לעזרת המועצה הישראלית לצרכנות.
הטיפול בתלונה:
התלונה הגיעה אל תיקי הרמן, מטפלת בתלונות הציבור במועצה לצרכנות. תיקי פנתה אל חנות הנעליים בדרישה להחליף לקונה את הסנדלים ללא תוספת מחיר, או להשיב לה את מלוא כספה. לפי עמדת המועצה: במקרה של פגם במוצר, אם החנות לא הצליחה לתקן את הפגם או להחליף את המוצר במוצר זהה תקין אחר – עליה להשיב לקונה את מלוא כספה.
התוצאה:
בעקבות הפנייה של המועצה לצרכנות, הוחלפו לס' הסנדלים לזוג אחר, העונה לדרישתה – ללא תוספת תשלום.