- בחירה בין מוצר בעל אפיון דומה של מותג שונה (של חברות שונות). לדוגמה: דגני בוקר מדגנים מלאים של חברות שונות.
- בחירה בין מוצר דומה בעל אפיון שונה (עשיר בסיבים תזונתיים, מופחת שומן, דל מלח, דל סוכר) של אותה חברה או של חברות שונות. לדוגמה: גבינה לבנה רגילה וגבינה לבנה ללא תוספת מלח.
כשמסתכלים על הסימון התזונתי של שני מוצרים, אפשר לראות כי עשויה להיות ביניהם שונות בכל אחד מרכיבי התזונה. לדוגמה: מוצר אחד יכול להיות בעל אחוזי שומן נמוכים יותר אך להכיל יותר סוכר ממוצר דומה. האבחנה "מהו המוצר העדיף" תלויה בהעדפות או במגבלות התזונתיות של כל אחד. הרעיון הוא לדעת לקרוא נכון את הכתוב על תווית המזון ולעשות את הבחירה האישית המושכלת.