תיאור המקרה:
ד', תושב ראשל"צ, רכש בחודש מאי מזגן מיני מרכזי כולל התקנה. לאחר מספר חודשים, עוד בתקופת האחריות, החלה נזילה מהמזגן ונוצרה שלולית מים גדולה במרפסת השירות. בנוסף, ד' התלונן על רעשים ודפיקות בלתי נסבלים מפתחי המיזוג בסלון הדירה.
טכנאי השירות של היצרן הגיע לדירתו של ד', תיקן חלק מהליקויים וטען כי יתר הליקויים באחריות חנות המזגנים אשר טכנאי מטעמה התקין את המזגן. כל ניסיונותיו של ד' לפנות לחנות המזגנים נכשלו. בצר לו, פנה ד' למועצה לצרכנות וביקש את עזרתה.
הטיפול בתלונה:
עו"ד ורדית ריימן, מטפלת בפניות הציבור במועצה לצרכנות, פנתה אל יצרן המזגנים ואל חנות המזגנים בדרישה לפעול על פי החוק, כמפורט להלן:
לפי תקנה 2 לתקנות הגנת הצרכן (אחריות ושירות לאחר מכירה) תשס"ו-2006 חלה על יצרן המזגנים החובה לתקן, ללא תמורה, כל קלקול שנתגלה במזגן במהלך תקופת האחריות (שנה מיום המסירה).
במידה והקלקול מונע את השימוש העיקרי של המזגן, חלה על היצרן החובה לתקנו תוך 3 ימים מרגע הקריאה. תקלה אחרת יש לתקן תוך 7 ימים.
בנוסף, אי תיקון התקלה במועד הקבוע בתקנות מקנה לצרכן הזכות לתבוע פיצוי עונשי של עד 10,000 ₪.
התוצאה:
בעקבות פניית המועצה לצרכנות, הגיע לביתו של ד' טכנאי של חנות המזגנים ותיקן את התקלה לשביעות רצונו המלאה.