הלקוח רוצה להחזיר את המוצר, והמוכרת לא מסכימה
צפו בסרט, וענו על השאלות הבאות:
א. מה הבעיה באירוע?
ב. מה קובע החוק להגנת הצרכן לגבי החזרת מוצרים?
ג. נניח שקניתם חולצה חדשה ברשת "DOG". ליד קופת החנות תלוי השלט הזה:
כשהגעתם הביתה, מדדתם שוב את החולצה, והחלטתם שהיא צמודה מדי ואינכם רוצים אותה. כיצד תנהגו?
ד. נניח שראיתם בעיתון מודעה של חנות הספרים "סיפורים לפני השינה", ובה כתוב שכל הספרים בחנות במבצע של 50% הנחה. החלטתם שזו הזדמנות מצוינת לקנות אטלס חדש. בקופת החנות, המוכר טוען שהמבצע תקף אך ורק לספרי קריאה. האם אתם זכאים לקבל את ההנחה שפורסמה בעיתון?
ה. כיצד הייתם ממליצים לצרכנים לנהוג, כדי להימנע מפגיעה בזכויות שלהם? נסחו 3 כללים מנחים להתנהגות צרכנית נבונה.
שימו לב: עליכם לנסח כלל - לא חוק. כלומר, אל תנסחו חוק שהפרה שלו גוררת ענישה, אלא נסחו כלל התנהגות, 'עשה ואל תעשה', שיעזור לצרכן להתמודד עם בעיות צרכניות, כמו זו שתוארה בסרטון.
|