המועצה > תלונות > מקבץ תלונות שטופלו בהצלחה > תלונות בנושא ספרים עיתונים וצעצועים > הלקוחה ביקשה לשלם בתוי קניה, בעל העסק סירב

הלקוחה ביקשה לשלם בתוי קניה, בעל העסק סירב

תיאור המקרה:
 
נ' תושבת הצפון הגיעה אל חנות צעצועים על מנת לרכוש אופניים לבנה באמצעות תווי קניה לאחר שוידאה שאכן ברשת המדוברת מכבדים תווי קניה. לאחר שבחרה את הזוג שמצא חן בעיניה ניגשה אל הקופה אולם הקופאית סירבה לקבל את תווי הקניה בטענה שהאופניים במבצע.
 
נ' טענה מצידה כי אין שום שילוט המורה שהמוצר במבצע ואין שתי מדבקות במחירים שונים על גבי המוצר. אי לכך פנתה למועצה הלךצרכנות על מנת לקבל ייעוץ.
 
הטיפול בתלונה:
 
יסמין בכריה, מטפלת בתלונות בנושא צעצועים במועצה לצרכנות הבהירה לצרכנית כי ישנם עסקים שאינם מאפשרים רכישת מוצרים שבמבצע או מוצרים מסוימים מכלל הסחורה באמצעות התווים. אסור למשווקים לדרוש או להציב סייג שאינו מצוין על גבי התו ובתקנון המצורף. במקרה שלהלן אכן מופיע סייג כי הרשת אינה מאפשרת לרכוש מוצרים במבצע וכי על חנות הצעצועים היה לציין זאת במפורש.
 
יסמין המליצה לצרכנית לפנות לשירות הלקוחות המופיע על גבי התו ולבקש הבהרה. אם קיים תקנון מומלץ לברר אם  אפשר לעיין בו באתר האינטרנט של המנפיק.
 
תוצאה:
 
בעקבות פניית הצרכנית נאותה חנות הצעצועים לתלות שלט ברור כי האופניים הינם במחיר מבצע ועל כן לא ניתן לשלם בתווי קניה.