המועצה > תלונות > מקבץ תלונות שטופלו בהצלחה > תלונות בנושא רהיטים > עסקה בדוכן ארעי

קנינו פינת אוכל בתערוכה רהיטים והחלטנו לבטל

תיאור המקרה:
ש' ואשתו הגיעו לתערוכת רהיטים ושם רכשו פינת אוכל בסכום של 18 אלף שקל.
הם חתמו על טופס ביצוע הזמנה ושילמו מקדמה של 3,000 שקלים.
כאשר הגיעו הביתה, החלו להתחרט על הקניה וגילו בדיעבד כי בצד האחורי של ההזמנה צוין בין היתר כי במקרה של ביטול על הלקוח לשלם דמי ביטול גבוהים בשיעור של 25%. עובדה זו לא צוינה בפניהם בעת ביצוע ההזמנה וגם לא הוצב שלט במקום המורה על תשלום דמי ביטול במקרה של ביטול.
לאחר 10 ימים החליטו לבטל את העסקה והודיעו על כך לחברה בטלפון ובכתב.החברה דרשה מבני הזוג דמי ביטול של 25% או זיכוי בקנייה הבאה בטענה שלא מדובר בעסקת רוכלות ולכן לא ניתן לבטל.
בני הזוג פנו למועצה הישראלית לצרכנות כדי שתסייע להם .
הטיפול בתלונה:
תלונתו של ג' הגיעה לידי ליאת כרמי, מטפלת בתלונות הציבור במועצה לצרכנות. גב' כרמי פנתה לחברה ופרטה את הוראות חוק הגנת הצרכן המקנות לצרכן הזכות לבטל עסקה ברוכלות תוך 14 יום מיום קבלת המוצר. בנוסף, נמסר כי על פי הפסיקה, העסקה מוגדרת כעסקת רוכלות שכן המכירה התבצעה מדוכן ארעי שהוקם רק לצורך התערוכה ולכן עליהם לכבד את הבקשה לביטול העסקה ללא דמי ביטול ולהשיב לבני הזוג את מלוא כספם.
 
התוצאה:
ימים ספורים לאחר פנייתה של המועצה לצרכנות, חברת הרהיטים החזירה לבני הזוג את מלוא סכום התשלום.