המועצה > תלונות > מקבץ תלונות שטופלו בהצלחה > תלונות בנושא לימודים וקורסים > ביקש לבטל את הטיפול לגמילה מעישון, אך לא קיבל את כספו בחזרה

ביקש לבטל את הטיפול לגמילה מעישון, אך לא קיבל את כספו בחזרה

 
תיאור המקרה:

 

האם מותר לנו לוותר על טיפול לגמילה מעישון אחרי שכבר התחיל ולדרוש את כספינו בחזרה? ואם כן - תוך כמה זמן מתחילת הטיפול?

 

ח' מראשון לציון, מעשן כבד זה שנים רבות עוד משחר נעוריו. עם השנים הביע ח' מספר פעמים רצון והתעניינות להיגמל מעישון וחשב שעכשיו זהו הזמן המתאים כאשר בשלו התנאים בכדי לנסות ולהיגמל מעישון פעם אחת ולתמיד. לשם כך, באמצעות המלצה, קבע ח' עם מנהל מכון לגמילה מעישון בתקווה שיוכל להיגמל. במהלך הפגישה אמר מנהל המכון כי לזכותו עומדים 86% הצלחה.

 

מבין הבטחות רבות שהועפו באוויר בלטה ההבטחה של מנהל מכון הגמילה אל ח' כי במידה והגמילה לא תצלחנה יקבל ח' את מלוא כספו בחזרה. ח' לרוב לא עמד בפיתוי וחתם על סידרת פגישות בסכום כולל של 2,100 ש"ח. 

 

לאחר מספר פגישות בודדות הרגיש ח' שגמילה מתפספסת ונאלץ לפנות למנהל המכון בדרישה להפסקת הטיפול ודרישה להחזר כספי. מנהל המכון סרב בתוקף כיוון שהטיפול לא הושלם.

 

לכן פנה ח' למועצה הישראלית לצרכנות בבקשה לסיוע להשבת כספו בעבור סדרת הפגישות .
 

הטיפול בתלונה:

 

תלונתו של ח' הגיעה לידי המועצה הישראלית לצרכנות  ונערכה בדיקה האם הודיע ח' למכון הגמילה על רצונו לבטל לפני שעברו 30 יום או אחרי מיום תחילת הטיפול. הבדיקה העלתה כי לא עבר הזמן שקבוע בחוק.

 

על כן נציג המועצה פנה למנהל המכון וציין בפניו כי על פי חוק הגנת הצרכן ניתן לבטל עסקה החוזה שנחתם בסתמך על החוזה עצמו שלפיו ניתן לקבל החזר כספי בעבור סדרת המפגשים עד 30 יום מרגע ההחלטה, כלומר בחוזה עצמו ניתן להבין מסניף הרלוונטי כי הלקוח יכול לקבל החזר כספי מלא במידה וגמילה לא תעלה יפה.

 

התוצאה:


רק לאחר פניית המועצה לצרכנות, מנהל המכון חזר עם תשובה כי מלוא הסכום ששולם על ידי ח' יוחזר לו במלוא תוך 30 יום, לשביעות רצונו של ח'.