המועצה > תלונות > מקבץ תלונות שטופלו בהצלחה > תלונות בנושא רהיטים > הבד של הספה לא היה מסוג הבד שהוזמן. הלקוחה דרשה לבטל את העסקה

הבד של הספה לא היה מסוג הבד שהוזמן. הלקוחה דרשה לבטל את העסקה

תיאור המקרה:

 

ד' מחיפה רכשה מחנות רהיטים ספה בעלות כוללת של 3,800 ₪. במעמד הרכישה שילמה 1,260 ₪ ואת סכום היתרה היתה אמורה לשלם במעמד אספקת המוצר. חודש וחצי עברו מאז ההזמנה אולם המוצר עדיין לא הגיע. כל ניסיונותיה לברר את מועד האספקה עלו בתוהו.


לאחר חודשיים קיבלה טלפון מהחנות כי הספה בדרך אליה בשעה טובה. ד' ביטלה את כל תוכניותיה וחיכתה בבית לבואם של המובילים, אבל אלו לא הגיעו. ניסיונותיה ליצור קשר טלפוני עם החנות נחלו כשלון. רק שלושה ימים לאחר מכן הגיעו המובילים עם הספה ואז גילתה ד' לתדהמתה כי הבד של הספה שונה מהבד שהזמינה.
 

לאור התנהלות הספק, האכזבה מהשירות ומהמוצר השונה מהמוצר שהוזמן, ד' דרשה לבטל את העסקה ולקבל את מלוא כספה בחזרה. חנות הרהיטים דחתה את בקשתה על הסף.
 

הטיפול בתלונה:
 

ליאת כרמי, רכזת תחום מוצרי בית במועצה לצרכנות, פנתה אל חברת הרהיטים ודרשה ממנה לפעול לפי הוראות החוק:
 

לפי הוראות סעיף 11(2) לחוק המכר "המוכר לא קיים את חיוביו אם מסר נכס שונה או נכס מסוג או תיאור שונה מן המוסכם". בנוסף, במקרה של הפרת חוזה רשאי הלקוח לבטל את העסקה ולדרוש את כספו וכן פיצוי בגין הנזק ככל שנגרם נזק.


התוצאה:

בעקבות פניית המועצה הישראלית לצרכנות, חנות הרהיטים הואילה לבטל את העסקה ולהחזיר ללקוחה את כספי המקדמה ששילמה.