תיאור המקרה:
חברת סלולר פנתה לא' בבקשה להגיע לאחד ממרכזי השירות כדי להחליף את מכשירי הסלולר שברשות המשפחה, כיוון שהחברה שנתנה את האחריות והביטוח אינה פועלת עוד. עוד נמסר בפנייה לא' כי החלפת המכשירים אינה כרוכה בתשלום כלשהו.
א' שלחה את ילדיה, בני 14 ו-17, למרכז השירות כדי להחליף את המכשירים.
לאחר זמן מסוים גילתה א' כי הסכום התקופתי שחברת הסלולר חייבה אותה גבוה מהרגיל. בבדיקה עם החברה התברר כי תוך כדי החלפת המכשירים שונו המסלולים, וזה הביא לעלייה במחירים.
א' פנתה לחברה וטענה כי לא אישרה את השינוי ולא חתמה על הסכם חדש.
החברה ציינה כי יש בידיה התחייבות לשלוש שנים למסלולים החדשים בחתימת הבן של המשפחה.
א' פנתה שוב לחברה והדגישה כי אם ילדיה אכן חתמו על ההתחייבות, זה לא היה על דעתה, והוסיפה כי מהלך כזה אינו חוקי כי הילדים קטינים. א' ביקשה לנתק את הקשר עם חברת הסלולר.
החברה לא הסכימה לבטל את ההתחייבות, וא' פנתה למועצה לצרכנות.
הטיפול בתלונה:
התלונה הגיעה אל מיטל בשרי, מנהלת תחום תקשורת במועצה לצרכנות. בשרי פנתה לחברת הסלולר וציינה כי מתלונתה של א' עולה חשש כי נציגי החברה החתימו קטינים על עסקה לשינוי תנאי ההתקשרות ללא אישור בעל החשבון. בנוסף, ציינה בשרי, כי נציגי השירות ביצעו את העסקה עם הקטינים ללא אישור ההורה, מכאן כי להורה קמה הזכות לבטל את העסקה.
לאור הנטען ביקשה בשרי לבטל את העסקה ולהשיב לצרכנים את הכספים שנגבו מהם שלא כדין מיום החתמת הקטינים על העסקה.
התוצאה:
לאחר פנייתה של מיטל בשרי לחברה החליטה חברת הסלולר לבטל את ההתחייבות של המשפחה עבור המסלולים החדשים.