1.
תו תקן לדוד ולקולט- כאשר רוכשים דוד שמש חשוב להקפיד שיהיה לו תו תקן- צריך לדרוש לראות את התעודה עם החותמת של מכון התקנים שבה מופיע שם הדגם. אם מזמינים גם התקנה באותו מעמד, יש לבדוק ולוודא כי המתקין הוא בעל תו תקן להתקנה.
2.
תו תקן למתקין - התקנה נכונה של המערכת חשובה מאוד לפעולתה התקינה. מומלץ להזמין מתקין בעל תו תקן להתקנת מערכות שמש מטעם מכון התקנים.
3.
אחריות של היצרן/יבואן- במעמד רכישת הדוד על המוכר למסור לצרכן תעודת אחריות חתומה ע"י היצרן או היבואן.
לפי הנוסח שנקבע בצו האחריות הינה לתקופה של חמש שנים לפחות לגבי האוגר והקולט ולפחות שנה לגבי גוף החימום. האחריות חלה על כל השירותים הדרושים לפעולה התקינה של הדוד, וכוללת כל תמורה בגין פירוק, הרכבה, הובלה או החלפת חלקים לרוכש הדוד או למי שרכש אותו ממנו. האחריות מחייבת להיענות לקריאה תוך 14 יום מיום הקריאה והשלמת התיקון עד 21 יום ממועד הקריאה. האחריות לא תחול על תקלות שנגרמו בשל כוח עליון, רשת החשמל או המים, סתימה במערכת המים כתוצאה מהצטברות אבנית או מים, קלקול בזדון או ברשלנות או תיקון או הכנסת שינויים ע"י צד ג'.
4.
שנות האחריות- ככל שמספר שנות האחריות גדול יותר כך עדיף. מספר שנות האחריות המובטחות צריכות להיות כתובות בתעודת האחריות.
5.
מאיץ חום- מאיץ חום הינו חלק המולבש כשרוול על גוף החימום והוא מאיץ את חימום המים. חשוב לדעת שמאיץ החום מאיץ גם יצירת אבנית במים, וזה מפחית את ההספק של הדוד ויכול לגרום אף קצרים.
6.
ציפוי פנימי- על פי התקן הדוד חייב להיות מצופה בציפוי פנימי מאמייל, מלט או אפוקסי – זה החומר?. בהיעדר ציפוי פנימי יזרמו מהדוד לאחר זמן מה מים חלודים. לכן יש להקפיד לרכוש דוד תקני.
7.
עמידות הקולטים בפני טמפרטורות נמוכות- כאשר קונים דוד למקומות קרים במיוחד רצוי לבדוק את עמידות קולטי השמש בטמפרטורות נמוכות. קולטים שאינם עמידים עלולים להתנפץ.
8.
עם מי עשינו עסק- כדאי לבדוק מי היצרן ומי המשווק של הדוד שאתם מתעניינים בו. מומלץ לבדוק (בגוגל, למשל) אם הוגשו תלונות נגדו.
9.
זהירות מהבטחות בעל פה- חשוב לבחון את ההזמנה - האם היא עונה על הציפיות שלכם? האם נכתבו בה ונחתמו כל ההבטחות שהובטחו בעל פה? אם העסק מבטיח שנות אחריות רבות יותר, רצוי לדרוש את ההבטחה כתובה וחתומה. כך תמנעו עוגמת נפש ובעיות הוכחה מאוחר יותר. גם אם הטכנאי מבטיח דבר מה, רצוי שהדבר יהיה מתועד.
10.
זהירות בתשלום מראש- במעמד ההזמנה זכרו: אם אתם משלמים על המוצר לפני קבלתו, והעסק יקרוס לפני שתקבלו את הדוד שהזמנתם, אתם עלולים להישאר ללא הכסף וללא המוצר.
לכן מומלץ, כמו בכל מקרה דומה, לשלם את מרבית התשלום בתשלומים בכרטיס אשראי (כך מבטיח החוק שאם לא תקבלו את המוצר במועד שהובטח לכם, תוכלו לבטל את העסקה ולהודיע לחברת האשראי לבטל כל תשלום עתידי).
אפשר גם לשלם בשיקים שסחירותם הוגבלה (מחקו את המילה "לפקודת", כתבו על השיק "למוטב בלבד" בין שני קוים- "קרוס"). על גבי השיקים רשמו תאריכים דחויים לאחר מועד האספקה שסוכם בהזמנה (יש לכם זכות לבטל אותם במקרה של אי אספקה).
דאגו לרשום את מועד האספקה בהזמנה. כך תוכלו להוכיח לחברת האשראי שזכותכם לבטל את העסקה ולעצור את התשלומים העתידיים.
11.
זכות לעיין בהוראות השימוש- העסק חייב לאפשר לכם לעיין, לפני הרכישה, בתעודת האחריות ובהוראות השימוש בעברית, ולמסור לכם העתק מהן. אם לא מאפשרים לכם, פנו למועצה לצרכנות.