י' תושבת ירושלים, רכשה גריל גז מרשת גדולה וידועה לקראת חג הפסח. כאשר קיבלה את הגריל ניסתה להפעילו, אך המכשיר לא עמד בדרישות והבשר לא נצלה עליו.
כשהתקשרה לרשת הפנו אותה לשירות לקוחות של היבואן שם ניסו להדריך אותה בשלט רחוק כיצד לשנות את ווסט הגז, אך גם לאחר השינוי הגריל לא היה תקין. הצרכנית התלוננה על טרטורים רבים ובזבוז זמן ללא שום תועלת.
בצר לה פנתה למועצה לצרכנות לקבלת עזרה מול הרשת בתיקון המכשיר, או החלפתו.
הטיפול בתלונה:
עו"ד ורדית ריימן פנתה אל הרשת על מנת לקבל את התייחסותה, שם ניסו להתנער מאחריות וטענו כי הלקוחה רכשה מוצר שלא מתאים לצרכיה - לא ניתן לצלות על אש ישירה - ואין לה להלין אלא על עצמה.
לאחר דין ודברים הובהר לרשת כי מפרט המכשיר מתאים לצרכיה של י', אך המוצר אינו תקין ועל הרשת לפעול לפי הוראות הדין:
לפי תקנה 2 לתקנות הגנת הצרכן (אחריות ושירות לאחר מכירה) חלה חובה על היצרן לתקן, ללא תמורה, מוצר חשמלי שמחירו מעל 150 ₪ במהלך תקופת האחריות – לפחות שנה מיום מסירת המוצר.
התוצאה:
בעקבות טיפול המועצה הישראלית לצרכנות, נשלח לביתה של י' טכנאי שתיקן את המכשיר לשביעות רצונה המלאה של הצרכנית.