תיאור המקרה:
ח' מבת ים רכש ברשת מחשבים גדולה כרטיס זיכרון 2G למחשב נייח בעלות 180 ₪. על אף שלטענתו פעל בדיוק לפי ההוראות וחיבר את הכרטיס נכון – המחשב לא העלה את מערכת ההפעלה. לאחר שכיבה את המחשב גילה שכרטיס הזיכרון רותח מחום עד כדי כך שלא ניתן היה לגעת בו. כתוצאה מכך, מדבקת המספר הסידורי שהייתה דבוקה אליו נשרפה ונשרה מהכרטיס.
בפנייתו לרשת המחשבים הוא זכה לטענתו ביחס מזלזל ומשפיל. בחברה טענו כי אכן ניכר שיש נזק לכרטיס גלוי לעין, אולם לטענתם מכיוון שאין מדבקה של המספר הסידורי על הכרטיס אין להם אפשרות להוכיח כי כרטיס הזיכרון אכן נרכש אצלם, זאת למרות חשבונית הקניה, ולכן אינם יכולים להחזיר לו את כספו.
לאחר דין ודברים עם רשת המחשבים, בהם טענה הרשת בין השאר כי הכרטיס לא חובר בצורה נכונה, הסכימה הרשת לבוא לקראתו והציעה לו הנחה בשווי 50% על רכישת כרטיס זיכרון חדש. רשת המחשבים לא היתה מוכנה להחליף את המוצר או לתת ללקוח החזר כספי מלא כמתבקש בחוק.
הטיפול בתלונה:
ח' פנה אל המועצה לצרכנות על מנת שזו תדאג להחזר כספי מלא עבור הרכישה. עו"ד מטעם המועצה לצרכנות שלחה מכתב להנהלת רשת המחשבים בדרישה לקבל את התייחסותה לתלונת הלקוח. למכתב צורפו חשבונית הקניה ותלונת הלקוח המפורטת המגוללת את כל שיחותיו על רשת המחשבים.
נציג המועצה טען במכתבו כי אין בסיס לחשד שמדובר בכרטיס אחר מאשר זה שנרכש בחנות, זאת למרות שמדבקת המספר הסידורי נשמטה ממנו. ועל כן עליהם לפי החוק להעניק לו אחריות על המוצר ובמקרה הזה להחליפו ללא תשלום.
התוצאה:
באותו יום בו נשלח המכתב לרשת המחשבים התקבלה במשרדי המועצה לצרכנות תשובת הרשת ובה נאמר כי הוחלט לזכות את הלקוח זיכוי כספי מלא, זאת לאחר שיביא לחנות את כרטיס הזיכרון השרוף.