המועצה > תלונות > מקבץ תלונות שטופלו בהצלחה > תלונות בנושא מחשבים ומצלמות

מחשב כף היד לא מפסיק להתקלקל...

תיאור המקרה:
נ' רכש מחשב כף יד מחברה מסוימת דרך אתר האינטרנט שלה. המכשיר התקלקל שוב ושוב, ובכל פעם תוקן או הוחלף. החברה הכחישה חלק מהתקלות, אולם, לטענת נ', המכשיר המשיך להתקלקל, ותוך פחות משנה מיום הרכישה הוא התקלקל 6 פעמים!!!
נ' פנה לעזרת המועצה לצרכנות.
 
הטיפול בתלונה:
נציג המועצה לצרכנות, אמנון מרגלית, פנה אל הנהלת אתר האינטרנט, אשר בו נרכש מחשב כף היד וביקש את תגובתה. נציג המועצה לצרכנות טען כי בשל התקלות החוזרות ובהעדר אפשרות לתקן את המכשיר, היה על אתר האינטרנט להשיב לנ' את כספו.
הנהלת אתר האינטרנט טענה שלפי תעודת האחריות הם מתקנים את מחשב כף היד בכל פעם שהוא מתקלקל, וכי בחלק מהמקרים התקלה לא אותרה או לא אומתה. עם זאת, היא הסכימה לבטל את העסקה ולהחזיר את הכסף.
נ' סירב להסתפק בביטול ובהשבה ודרש פיצוי על הטרחה, על בזבוז הזמן ועל הוצאות המשלוח של המכשיר לתיקון.
נציג המועצה לצרכנות הציע לצדדים "הסדר פשרה": נ' יחזיר את המכשיר הפגום, אתר האינטרנט ישדרג אותו לדגם משוכלל יותר, ונ' ישלם את מחיר העלות של שדרוג מחשב כף היד שלו.
 
התוצאה:
בעקבות הצעת המועצה לצרכנות, התקבלה הפשרה על שני הצדדים. נ' קיבל מחשב כף יד משוכלל יותר, מצד אחד, אבל במחיר שפיצה אותו על הסבל שעבר בשל מחשב כף היד הקודם. בפועל שילם נ' רק 50% מן ההפרש בין מחיר המכשיר הפגום לבין מחיר המכשיר החדש.