המועצה > תלונות > מקבץ תלונות שטופלו בהצלחה > תלונות בנושא מכר מרחוק או רכישה באמצעות קטלוג > הזמינה בטלפון כרית בשווי 49 ש"ח - קיבלה גם קיטורית בשווי 1,300 ש"ח

הזמינה בטלפון כרית בשווי 49 ש"ח - קיבלה גם קיטורית בשווי 1,300 ש"ח

 
 
תיאור המקרה:

ש' תושבת טבריה קיבלה שיחת טלפון מחברה למכר מרחוק. המוכרת האדיבה הציעה לש' לקנות כרית כאשר ש' תידרש לשלם רק על דמי המשלוח שעמדו על 49 שקלים בלבד. לאחר שש' ניאותה לקנות את הכרית המוכרת הציעה לש' דברים נוספים ביניהם גם קיטורית. ש' אמרה שאיננה חפצה בדברים הנוספים אותם הציעו לה והיא רוצה רק את הכרית.
 
לאחר כעשרה ימים ש' קיבלה בדואר את הכרית אך גם קיטורית. ש' חששה שאולי נעשתה טעות ולכן החליטה להסתכל על פרטי כרטיס האשראי שלה. שם היא גילתה שחויבה בעוד 1,300 שקלים. מיותר לציין שלש' אין כל צורך במוצר זה והיא כלל לא הזמינה אותו.

בתה של ש' התקשרה לחברה ואמרה להם שלאמא אין כל צורך במוצר חוץ מאשר הכרית מה גם שכלל לא הסכימה לשלם עליו ולקנות אותו.מהחברה ענו לה שהם יעברו על ההקלטות של השיחה וינסו להבין האם הייתה שם טעות או לא.

בתה של ש' פנתה למועצה לצרכנות לאחר שהחברה התמהמה ולא ענתה לש' על טענותיה. בכל מקרה ש' כבר החליטה לשלוח חזרה את המוצר שאמא לא רצתה לקנות ובמקביל פנתה אל המועצה לצרכנות.

הטיפול בתלונה:
 
הטיפול בתלונה הגיע לידי עו"ד ורדית ריימן מהמועצה לצרכנות. ורדית פנתה אל חברת המכר על מנת לקבל תשובות כיצד קורה שנמכרו ללקוחה פריטים שהיא אינה מעוניינת בהם ומדוע לא משמיעים לבת את ההקלטה על מנת להוכיח את טענותיה.

התוצאה:

מיד לאחר פנייתה של ורדית התקבלה הודעה מש' שהחברה התקשרה אליה אישית והתנצלה על כל המכירה. החברה החזירה לש' את מלוא הכסף על העיסקה והפנייה נסגרה.