המועצה > תלונות > מקבץ תלונות שטופלו בהצלחה > תלונות בנושא טיפולי יופי בריאות ואוכל > סירוב ביטול חבילת ספא

סירוב ביטול חבילת ספא

תיאור המקרה:
צרכנית רכשה בעסקה טלפונית, חבילת ספא זוגית עבורה ועבור בן זוגה בעלות של 599 ₪.
קודם לביצוע העסקה הודיעה הצרכנית לנציגת הספא כי בשל בעיות בריאותיות של בן זוגה ההזמנה אינה ודאית וייתכן כי תיאלץ לבטלה.
נציגת הספא הסכימה לאפשרות הביטול וההזמנה בוצעה. הצרכנית חויבה בעלות העסקה באמצעות כרטיס האשראי שלה.
ואכן למחרת נאלצה הצרכנית לבטל את העסקה מסיבות בריאותיות  של בן זוגה.
כאשר פנתה הצרכנית לנציגת הספא במטרה לבטל את העסקה, התכחשה האחרונה  להסכמתה אפשרות הביטול, גערה בצרכנית והודיעה לה כי תגבה ממנה דמי ביטול בשיעור של 25% משווי העסקה.
בצר לה פנתה הצרכנית לעזרת המועצה לצרכנות.

הטיפול בתלונה:
הטיפול בתלונה הועבר אל הגב' שירלי תלמי, המטפלת בתלונות במועצה לצרכנות.
שירלי פנתה אל הספא בבקשה לביטול העסקה.

התוצאה:
בעקבות פניית המועצה לצרכנות זוכתה הצרכנית בעלות העסקה בניכוי דמי ביטול בשיעור של 5%.

הסבר משפטי:
העסקה התבצעה בטלפון, ולכן זו עסקת מכר מרחוק למתן שירות חד פעמי. על פי החוק, במקרה זה  אפשר לבטל את העסקה עד יומיים שאינם ימי מנוחה לפני ביצוע העסקה, ודמי הביטול הם 5%  או 100 ₪, הנמוך מבין השניים.