תיאור המקרה:
א' תושבת ירושלים רכשה דיסק און קי בשווי 120 ₪. לאחר שלושה ימים הגיעה אל החנות כדי להחליף את המוצר, אבל מכיוון שלא מצאה מוצר אחר שרצתה לרכוש, ביקשה לקבל את כספה, בניכוי דמי ביטול בשיעור 5% ממחיר המוצר (6 ₪) בהתאם לתקנות ביטול עסקה.
בעל החנות הרים את קולו וסרב לבטל את העסקה ולהשיב ל-א' את כספה בטענה שעל חשבונית הקניה כתוב במפורש שאין החזר כספי, אלא זיכוי בלבד.
בצר לה פנתה א' למועצה לצרכנות.
הטיפול בתלונה:
המועצה לצרכנות, פנתה להנהלת החנות ודרשה מהם לפעול לפי הוראות הדין: לפי סעיף 2(1) לתקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה) צרכן רשאי לבטל עסקה לרכישת טובין בתוך 14 ימים מיום שקיבל את הטובין.
תשובת הנהלת החנות הייתה שהלקוחה לא הגיעה לחנות עם האריזה המקורית ועל כן אינם מוכנים לקבל את המוצר חזרה. כמו כן, נטען כי על החשבונית מצוין במפורש שאין החזר כספי. במכתב תשובה הסבירה לירן כי ההערה על גבי החשבונית עומדת בניגוד מוחלט לתקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה) ומהווה הטעייה לפי חוק הגנת הצרכן.
התוצאה:
מספר ימים מאוחר יותר נעתר בעל החנות לדרישת המועצה לצרכנות והזמין את הלקוחה להגיע לחנות עם המוצר באריזתו המקורית על מנת לבטל את העסקה ולהשיב לה את כספה בניכוי 5% מערך המוצר.