מתלונות רבות שהתקבלו במועצה לצרכנות עולה, שצרכנים רבים לא חושבים על הגבלת הסחירות של השקים בשעת ביצוע העסקה משום שהם לא מודעים למשמעות של סחירות השקים ולסכנה הטמונה בה. לעתים צרכנים אכן מנסים להגביל את הסחירות, אך עושים זאת לא נכון, והתוצאה היא שהשקים נותרים סחירים והצרכנים עלולים להיפגע.
בנוסף, כאשר בידי הצרכן שקים סחירים, שמטבע הדברים מועדפים על העוסקים, לפעמים מופעל על הצרכנים לחץ למסור את השקים ללא ביצוע ההגבלה. היו מקרים שצרכנים שביקשו להגביל את הסחירות נתקלו בשלל תירוצים ואפילו בסירוב לבצע את העסקה.
החוק החדש חשוב שכן הוא קובע שהסטנדרט יהיה שיקים מוגבלי סחירות.