תיאור המקרה:
צרכן רכש באתר אינטרנט המציע קופונים (שוברי הנחה) 2 שוברים לעיסוי במכון ספא באזור גן יבנה.
תוקף השוברים הוגבל לשימוש תוך חודשיים.
הצרכן ניסה לפנות טלפונית למכון במטרה לקבוע מועד לעיסוי, אולם לא היה מענה בבית העסק. הצרכן ניסה לאתר את בית העסק באינטרנט ונתקל בהודעה כי האתר אינו פעיל.
לפיכך פנה הצרכן לחברה המנהלת את אתר הקופונים. נציג מטעמה לקח ממנו את פרטיו, הבטיח לשוב אליו עם תשובה תוך 24 שעות, אך לא חזר.
בצר לו פנה הצרכן למועצה הישראלית לצרכנות.
הטיפול בתלונה:
הטיפול בתלונה הועבר אל המטפלת בתלונות בתחום, והיא פנתה אל החברה בבקשה לבטל את העסקה.
התוצאה:
בעקבות פניית המועצה לצרכנות זיכתה החברה את הצרכן במלוא עלות העסקה.
הסבר:
הצרכן ביצע עסקה לקבלת שירות מסוים עם חברת הקופונים. למעשה לא היה אפשר לממש את העסקה, ככל הנראה בשל התנהגות הספק שאתו התקשרה חברת הקופונים. במקרה כזה מדובר בכשל תמורה מלא, המזכה את הצרכן לקבל את כספו בחזרה מידי מי שביצע אתו את העסקה.