תיאור המקרה:
ג' הזמין חבילת תיירות לברלין בעלות של 377 יורו, בעקבות מודעת פרסום. בהגיעו לבית המלון עם יתר חברי הקבוצה, הופתעו האחרונים לגלות כי חברת הנסיעות החליטה לגבות מהם תשלום נוסף בסך של 70 יורו לאדם, תמורת שני סיורים בעיר, כל זאת בטענה כי החבילה נמכרה במחיר הפסד.
ג' פנה למועצה הישראלית לצרכנות בשם הקבוצה כולה (29 אנשים) ודרש לקבל את התשלום שנגבה בחזרה.
הטיפול בתלונה:
תלונתו של ג' הועברה לטיפולה של סיוון, המטפלת בתלונות בתחום התיירות. סיוון פנתה לחברת הנסיעות, בטענה שמנסיבות המקרה עולה חשש לכאורה להפרת סעיף 17 לחוק הגנת הצרכן, המחייב להציג את המחיר הכולל,ובטענה להפרת חוזה בנוגע למחיר העסקה.
נציגת המועצה הבהירה לחברת הנסיעות כי החוק קובע כי המחיר שהוצג לצרכן הוא המחיר המחייב.
התוצאה:
בעקבות פניית המועצה השיבה החברה לחברי הקבוצה את סכום הכסף שנגבה מהם והביעה את התנצלותה.