המועצה > תלונות > מקבץ תלונות שטופלו בהצלחה > תלונות בנושא תיירות > הזמנתי חדר במלון ולמחרת רציתי לבטל....

הזמנתי חדר במלון ולמחרת רציתי לבטל....

תיאור המקרה:
מ' הזמין בטלפון חדר במלון באילת במחיר של 750 ₪ ללילה. הוא שילם פיקדון עבור הלילה הראשון. כשהזמין מ' את החופשה לא הוסברה לו מדיניות דמי הביטול של העסקה, ולא נשלח  אישור הזמנה המפרט את כל תנאי העסקה ואת התנאים לביטולה.
למחרת ביקש מ' לבטל את ההזמנה, אך המלון דרש דמי ביטול בשווי של מחיר הלילה הראשון, כלומר 750  ₪.
 
הטיפול בתלונה:
התלונה הגיעה אל ליאת כרמי , מטפלת בתלונות הציבור במועצה לצרכנות.
ליאת פנתה אל הנהלת המלון והפנתה אותה להוראות החוק החלות במקרה של עסקת מכר מרחוק. ההוראות מחייבות  לשלוח לצרכן טופס גילוי, ובו פרטי העסקה ותנאי הביטול. בנוסף הוראות החוק מאפשרות  לצרכן לבטל את העסקה  תוך 14 יום מיום  חתימה על העסקה. דמי הביטול המרביים הם 5% או 100 ₪, לפי הנמוך מביניהם.
 
התוצאה:
בעקבות פניית המועצה הישראלית לצרכנות החליט בית העסק לזכות את מ' ב-650 ₪ .