מטרות המועצה לצרכנות
טיפול, הגנה וסיוע לצרכנים מול גופים פרטיים וציבוריים.
קידום חינוך, פרסום והסברה למודעות צרכנית.
ייזום הצעות לחקיקה בתחום הגנת הצרכן.
עריכת בדיקות מוצרים ושירותים, בדיקות השוואתיות, הגשה וייצוג בתובענות, עתירות והליכים משפטיים שונים.
חוות דעת וניירות עמדה בענייני צרכנות.
קשר עם ארגוני צרכנות בינלאומיים.
הגברת מודעות צרכנית בקרב האזרחים - באמצעות הנעת שת"פ עם משרדי משלה רלוונטיים.
הגברת יוזמות הסברה וחינוך, הגברת מחקרי שוק וחשיפות של כשלים ועוולות וקמפיין הסברה צרכני בשיתוף משרד הכלכלה ו/או הרשות לסחר הוגן.
קידום התחרות במשק והפחתת יוקר המחיה - עריכת מסמך דינמי של רעיונות לבשורות תיקון כשלים ועוולות במשק הישראלי.
הטמעת נוהל ייצוג המועצה בוועדות הרלוונטיות בכנסת, הגברת כמות ואיכות ניירות עמדה בסוגיות צרכניות עכשוויות, והגברת ייזום הליכים משפטיים שונים.
יצירת שיתופי פעולה וסנכרון עם הרשות לסחר הוגן להגברת הטיפול המשולב בכשלים ועוולות והגברת ההרתעה.
שדרוג מערך ההסברה והגברת המודעות הצרכנית בדגש על אוכלוסיות מוחלשות כגון: קשישים, נכים, עולים חדשים, מגזר לא יהודי (ערבים, בדואים, דרוזים), חרדים, קטינים ונוער.
הנגשת השירותים לפריפריה ולאוכלוסיות מוחלשות