|
| התנתקות משירותים מתמשכים - תשובות לשאלות וטיפים לצרכןתיקון לחוק הגנת הצרכן בנושא התנתקות משירותים מתמשכים אוסר על העוסק להמשיך ולחייב צרכן אשר הודיע על רצונו להתנתק מהשירות. כנסו לברר מה הן זכויותיכם
|
|
|
| חיוב יתר ספק האינטרנט לאחר ניצול החבילה המקורית - מותר או אסור?בעקבות תלונות ושאלות רבות שמגיעות אלינו בנוגע לספקי חברות אינטרנט המחייבות את הצרכנים בחבילה נוספת לאחר ניצול החבילה המקורית - להלן חוות דעת המחלקה המשפטית בנושא
|
|
|
| מוצר מוחדש – מה זה ואיך מתמודדים עם התופעה?קניתם מכשיר חשמלי חדש, אבל גיליתם שהוא כבר היה בשימוש? למועצה לצרכנות מגיעות מידי שנה תלונות רבות על "מוצרים מוחדשים". כיצד ניתן להתמודד עם התופעה והאם ניתן לבטל את העסקה על אף שחלף המועד החוקי לביטול עסקה הקבוע בתקנות הגנת הצרכן?
|
|
|
| והעיקר לא לפחד כלל - כך תתמודדו מול חברות הסלולר בבית המשפטאם נגרם לכם עוול על ידי חברות הסלולר דעו לכם שבית המשפט לתביעות קטנות נוטה להתחשב באזרח הקטן ובתנאי שיגיע מוכן עם כל המסמכים הנדרשים. עו"ד אביטל פריזמנט מסקרת ונותנת לכם מספר טיפים להתנהלות נכונה במקרה ותחליטו לתבוע
למידע נוסף>> |
|
|
| לא עוד חוזים מסובכים וחיובים מפתיעים בחשבון הסלולארהתקנות החדשות קובעות: עיקרי תוכנית ההתקשרות יפורטו על גבי עמוד אחד, חיוב בגין שירותים יעשה רק על "גבי טופס גישה לשירותים". החתימה על התוכנית תעשה בנוכחות שני הצדדים לאחר שהלקוח עיין ואישר את החוזה.
למידע נוסף >> |
|
|
| המבצע עומד להסתיים - בית העסק יחוייב לשלוח מסרוןהחל מ-10 ביוני ייכנס לתוקפו תיקון 44 לחוק הגנת הצרכן, שיחייב עוסק לשלוח מסרון בנייד לצרכן, 21 יום לפני תום תקופת החוזה/המבצע, על מועד סיומו וכן תנאי העסקה החדשים
|
|
|
| קורוזיה במכשיר סלולרי - מה עושים?כיצד להתמודד עם סירוב חברת הסלולר לתקן מכשיר בתקופת האחריות כיצד צרכן יכול להתמודד עם סירוב חברת הסלולר לתקן מכשיר בטענה כי מדובר בקורוזיה, סוג של החלדה שנגרמת מחדירת מים למכשיר, ומשום כך המכשיר אינו מכוסה על ידי הביטוח או במסגרת האחריות לפי החוק?
|
|
|
| ביטול עסקה מתמשכת - דעו את זכויותיכםצרכנים רבים המבקשים לעבור מחברה סלולארית אחת לחברה שניה מגלים כי חוייבו עבור כל החודש האחרון ללא כל סיבה. המחלקה המשפטית של המועצה לצרכנות בנייר עמדה והדרכה לצרכנים כיצד לפעול
|
|
|
| הטרדות טלפוניות מחברות שיווק ובתי עסקים - כיצד מתמודדים?עוסק מתקשר למתלונן עשרות פעמים, כדי להציע את מרכולתם, למרות סירובו ובקשתו להפסיק לאלתר להתקשר ולהסיר את פרטיו מהמאגרים. האם קיימות הגנות בחוק וסעדים לצרכן המוטרד?
|
|
|
| חוק שש הדקות - הסוף להתיבשות בהמתנה למוקדי הלקוחותנכנס לתוקף "חוק 6 הדקות" שהוא למעשה תיקון של "חוק 3 הדקות" שהיה קיים לפני כן. על מי חל החוק ומה לעשות במקרה שאין מענה?
|
|
|
| הנחיות חדשות בנוגע לביטול עסקה לאחר פתיחת אריזההממונה על הגנת הצרכן פרסם הנחיה לפיה פתיחת האריזה המקורית על ידי העוסק, הפעלתו או הדגמה - אינם מהווים שימוש על ידי הצרכן המונע ממנו את הזכות לבטל את העסקה. היכנסו לקרוא את ההנחיה המלאה
|
|
|
| חוק הטכנאים - הגבלת זמן ההמתנה ופיצוי ללא הוכחת נזקמה קובעת התקנה המכונה המתנה לביקור טכנאי? על מי היא חלה? מהו זמן ההמתנה המותר? והאם נותן השירות רשאי לדחות את ביקור הטכנאי לאחר שתואם? עו"ד אביטל פריזמנט – בוטון מהמחלקה המשפטית במועצה לצרכנות עושה סדר
|
|
|
| שאלות ותשובות בנוגע לסוללות המתפוצצות של סמסונגבעקבות פניות רבות שהגיעו אל המועצה לצרכנות ריכזנו עבורכם את כל השאלות והתשובות בנוגע לסוגיית הסוללות המתפוצצות של סמסונג. על אילו סוללות מדובר וכיצד עליכם לפעול במידה והסוללה שלכם חשודה?
|
|
|
| נפגעי איקיוטק - כל המידע ודרכי הפעולהאם גם אתם קיבלתם מכתב דרישה לתשלום מחברת איקיוטק עבור שירותי תוכן סלולרי מלפני מספר שנים, שאין לכם מושג מתי נרשמתם ומה צרכתם - אתם לא לבד. מאות תלונות הגיעו לידי המועצה לצרכנות בסוגיה זו ואנו פועלים לסייע לכל אחד ואחד מכם
|
|
|
| תלונות אופייניות בתחום הסלולרמיטל בשרי, הממונה במועצה לצרכנות על תלונות צרכנים בנושאי תקשורת וסלולר, בשיתוף המחלקה המשפטית של המועצה לצרכנות, מביאים מספר דוגמאות לתלונות של צרכנים מהם עולה כי החברות פעלו בנגוד לרישיונות או בניגוד לחוק ונותנים לכם טיפים להתנהלות נכונה מול חברות הסלולר.
|
|
|
| אחריות ושירות לאחר מכירה - שאלות ותשובותרכשתי מכשיר, מי נותן שירות לאחר המכירה – האם אני זכאי לקבל תעודת אחריות? על מי חלות התקנות? מה הפרטים שעל המוכר לציין בתעודת האחריות?
|
|
|
| שמירת חוזים והסכמיםאנחנו עושים הרבה מאוד עסקאות וחוזים, משלמים חשבונות, אגרות וקנסות, מקבלים תעודות אחריות וחוברות הדרכה. האם צריך לשמור את הניירת ולכמה זמן?
|
|
|
| הוראות שימוש למוצרים ופריטים - מה חשוב לדעת?המוצרים שאנו קונים נעשים מורכבים יותר ומסובכים יותר להפעלה, באופן שמחייב קבלת מידע על הפעלתם. יש גם מוצרים, המחייבים טיפול ואחזקה מיוחדים, על מנת לשמר את איכותם, ואפילו כדי למנוע סיכון למשתמשים בהם.
|
|
|
| כל מה שרצית לדעת על חוק הספאםב-1 בדצמבר 2008 נכנס לתוקף תיקון לחוק התקשורת. התיקון לחוק אוסר משלוח פרסומת מסחרית במייל, בפקס, בהודעת SMS או באמצעות מערכת חיוג אוטומטי, ללא אישור של הנמען.
|
|
|
| חידוש חוזה בתום תקופת ההתחייבות או בתום מבצעעוסקים מבטיחים לצרכנים הטבה או הנחה במחיר לתקופה מסוימת, או דורשים כי הצרכן יתחייב לתקופה מסוימת, וקובעים בחוזה כי בתום המבצע או בתום התקופה החוזה יתחדש אוטומטית. הצרכנים לא שמים לב מתי הסתיימה תקופת ההתחייבות או המבצע, ומגלים לפתע כי החוזה התחדש ללא הודעה מוקדמת וללא הסכמתם.
|
|
|
| כיצד מפרסמים מנסים לעקוף את חוק הספאם?במועצה מתקבלות תלונות רבות המעידות על תופעה - מפרסמים מתקשרים אל הצרכן ומנתקים את השיחה בטרם הספיק לענות. צרכנים רבים חוזרים אל המספר שממנו התקבלה השיחה ומקבלים הודעה מוקלטת של פרסומת או של שיווק מוצרים. האם התנהלות זו חוקית?
|
|
|
| חבילות גלישה באינטרנט – מה חשוב לדעת ולבדוק לפני ואחרי שמתחברים?צרכנים רבים מגלים כי מהירות הגלישה שהובטחה להם על-ידי ספק האינטרנט אינה באמת מהירות הגלישה בה הם גולשים. המועצה לצרכנות מגישה מדריך מיוחד והנחיות לבדיקת מהירות הגלישה ומה ניתן לעשות במקרה של אי התאמה
|
|