המועצה > תלונות > מקבץ תלונות שטופלו בהצלחה > תלונות בנושא רהיטים > רכשתי מושב אסלה, וגיליתי מדבקה שאינה ניתנת להסרה...

רכשתי מושב אסלה, וגיליתי מדבקה שאינה ניתנת להסרה...

תיאור המקרה:
ש' רכשה מושב אסלה מעוצב ברשת חנויות למוצרי בית.
כשהרכיבה אותו בביתה, גילתה כי על קדמת המושב מודבקת מדבקה בולטת שאיננה ניתנת להסרה עם פרטי המוצר. בנוסף מצאה, כי לפי הוראות השימוש (שמופיעים בתוך האריזה), ניתן לנקות את המושב בסבון כלים בלבד, ולא בחומרי חיטוי המיועדים לבתי-שימוש.
ש' חזרה לחנות וביקשה להחזיר את המוצר ולקבל זיכוי. היא טענה כי בפרסומים השונים של החנות לא הופיעה המדבקה על גבי המושב.
בחנות לא היו מוכנים לקבל בחזרה מוצר שאריזתו נפתחה, ושאינו פגום.
ש' פנתה למועצה לצרכנות לקבלת עזרה.  

הטיפול בתלונה:
התלונה הגיעה אל ליאת כרמי, מטפלת בתלונות במועצה לצרכנות.
ליאת פנתה בכתב אל הנהלת החנות שבו הודיעה כי המידע לפיו ניתן לנקות את המושב אך ורק באמצעות סבון כלים – חומר שאינו חומר חיטוי – מהווה פרט מהותי בעסקה שהיה צריך לגלות לצרכן בעת הרכישה ולא לאחר מכן באמצעות מדבקה בתוך האריזה. ליאת הוסיפה, כי צרכן סביר לא יכול לצפות שלא ניתן יהיה לנקות מושב אסלה בחומרי חיטוי סטנדרטיים.
ליאת דרשה את ביטול העסקה, עקב הטעיית הצרכנית בנוגע למדבקה (בפרסום המדבקה לא מופיעה).

התוצאה:
בעקבות התערבות המועצה לצרכנות, החנות הודיעה לצרכנית שתוכל להחזיר את המושב ולקבל תמורתו זיכוי.