המועצה > תלונות > מקבץ תלונות שטופלו בהצלחה > תלונות בנושא קמעונאות, מסעדות ואולמות אירועים > החתונה בוטלה, בעל האולם סרב להחזיר את המקדמה

החתונה בוטלה, בעל האולם סרב להחזיר את המקדמה

תיאור המקרה:
 

ע' מחולון הזמין אירוע-חתונה עם בחירת ליבו באולם אירועים ושילם 8,000 ₪ כמקדמה. לצערו, השידוך לא עלה יפה, החתונה בוטלה, אולם בעל האולם סרב להחזיר את 8,000 השקלים ששילם ע'. הביטול נעשה כחודשיים לפני האירוע שהוזמן.

לטענת בעל האולם, בחוזה עליו חתם ע' נכתב כי במקרה של ביטול האירוע אין החזרת מקדמה.


הטיפול בתלונה:
 

 

ציפי קיברסקי, מנהלת מח' פניות הציבור במועצה לצרכנות, פנתה אל בעל האולם בדרישה להחזיר לצרכן את מלוא כספו. כמו כן, ציינה במכתבה לבעל האולם, כי מבדיקה שנעשתה עולה כי לאולם אין כלל רישיון עסק, מכאן כי החוזה בלתי חוקי ובטל לפי החוק.


במקרה דומה אשר הגיע לבחינת בית המשפט נפסק כי התקשרות של אולם ללא רישיון עסק נגועה בחוסר תום לב, נוגדת את החוק ונוגדת את תקנת הציבור ולפיכך דין החוזה בטלות. בית המשפט קבע בנוסף כי על אולם האירועים מוטלת החובה ליידע את התובעים שהיא מנהלת את האולם ללא רישיון עסק, דהיינו שלא כחוק, ומשלא עשתה כן אז היא הטעתה אותם ומשכך קמה לתובעים הזכות לבטל את ההזמנה ללא תנאי.


במקרה הזה, בית המשפט הורה על החזר המקדמה וחייב את אולם האירועים לשלם לתובעים 10,000 ₪ בגין הנזק שנגרם להם והוצאות משפט.


 

התוצאה:


בעקבות פניית המועצה לצרכנות בעל האולם החזיר ללקוח את מלוא כספו.