המועצה > תלונות > מקבץ תלונות שטופלו בהצלחה > תלונות בנושא מתקני מים וגז > חברת הגז התקינה צינור בחזית הבניין בלי לעדכן את הדיירים

חברת הגז התקינה צינור בחזית הבניין בלי לעדכן את הדיירים

 
 
תיאור התלונה:

מ', תושבת ירושלים, גילתה יום בהיר אחד לתדהמה כי חברת הגז פועלת להתקין צינור גז עם כיסוי פלסטיק בחזית בניין המגורים שלה באופן שנראה לה לא בטיחותי, לא אסתטי וללא כל תיאום עם דיירי הבניין.
 
כשפנתה בדחיפות לחברת הגז על מנת להפסיק את העבודות נענתה בזלזול שבכל מקרה הניין שלה אינו אסתטי ולכן אין כל בעיה בהתקנת הצינור. המפקח מטעם חברת הגז אף איים עליה לטענתה כי אם הם לא יסכימו להתקנת הצינור - החברה תפנה לערכאות משפטיות. הצרכנית שחששה התביעה פנתה אל המועצה לצרכנות על מנת שתסייע לה במצוקתה.
 
 
הטיפול בתלונה:

הטיפול התלונה הגיעה לידי חן אבו, מטפלת בפניות הציבור במועצה לצרכנות בתחום הגז והתשתיות. תחילה פנתה חן את חברת הגז על מנת לקבל את התייחסותה לתלונת הצרכנית. מחברת הגז נמסר בתגובה כי עקב איתור דליפה בצנרת הגז הראשית, המספקת גז למספר בניינים, היה צורך בביצוע התיקון וכי תוואי הצנרת נעשה בצורה אסטטית לטענתם. אם הצרכנית מעוניינת שצנרת הגז תוטמן, עליה לדאוג לביצוע חפירה וסגירת החפירה לאחר הטמנת הצנרת על חשבונה.
 
חן לא ויתרה ופנתה בנידון אל משרד האנרגיה על מנת לקבל גם את חוות דעתם. לאחר פניית חן הגיע פקח מטעם משרד האנרגיה למקום וקבע שנדרש לשנות מיקום צינורות הגז. בעקבות כך, חברת הגז נאלצה לקבל דרישות הפקח ושינו מיקום הצינורות לשביעות רצון הצרכנית.