|
| עסקאות בתחום הביגוד וההנעלה - כל המידע לצרכןבמועצה לצרכנות מתקבלות מידי שנה תלונות רבות בנושאי רכישות בתחום הביגוד וההנעלה, הן ברכישות בחנויות עצמן והן ברכישות מכר מרחוק באמצעות אתרי החברות באינטרנט. לפניכם מדריך קצר בנושאי ביטול עסקה, אחריות ומוצרים פגומים
|
|
|
| הארכת תוקף זיכויים או תו קנייה בתקופת סגר או כשהחנות נסגרה באופן זמני - הנחיות לצרכנים ומכתב להורדההמחלקה המשפטית של המועצה לצרכנות מפרסמת מכתב להורדה אותו ניתן למלא ולשלוח לבית העסק בדרישה להאריך את תוקף הזיכוי ותווי הקניה בתקופה בה בית העסק היה סגור זמנית עקב הקורונה למידע נוסף >>
|
|
|
| תווי קניה וקניות לקראת החגים - עצות וטיפיםלקראת החגים צרכנים רבים בישראל קונים ו/או מקבלים תווי קניה לרכישה ברשתות גדולות. מה קובע החוק לגבי תווי קניה ואיזה מידע חייב המנפיק לפרסם עליהם? מידע נוסף >>
|
|
|
| הצגת מחיר – מה קובע החוק?במועצה לצרכנות מתקבלות תלונות רבות על אי הצגת מחיר על מוצרים, על דרישה לשלם בקופה מחיר גבוה יותר מזה שמוצג על המוצר, על אי הצגת המחיר לפני ההנחה ועוד . מה אומר החוק בעניין הצגת מחירים, והאם הצרכן יכול לפעול לאכיפתו?
|
|
|
| האם חוקי להציג מבצע על מוצר לתקופה של מעל ל-35 ימים?חוק הגנת הצרכן קובע כי מחירי מבצע יהיו בתוקף של 21 ימים רצופים, אך מה קורה אילו מחיר המבצע נמשך מעל לחודש? עו"ד זאב פרידמן, היועץ המשפטי של המועצה לצרכנות, מנמק את עמדת המועצה ממנה עולה כי הצגת המבצע אסורה על פי הדין
|
|
|
| כרטיס מועדון - מה יוצא לנו מזה?
הנפקת כרטיס "מועדון לקוחות" הפכה בשנים האחרונות לתופעה נפוצה, וספק אם ניתן למצוא היום חנות רשת ללא כרטיס מועדון לקוחות. למצטרפים מובטחות מתנות, הטבות ומבצעים - מי המרוויח העיקרי וממה כדאי להיזהר? למידע נוסף >>
|
|
|
| רכישת תחפושות לפורים - הנחיות בנוגע לביטול עסקה וטיפים לצרכניםפורים בפתח - והתחפושות ממלאות את המדפים בחנויות • האם ניתן לבטל עסקה לאחר רכישת תחפושות? • כיצד נדע לבחור את התחפושת הנכונה, מה כדאי לבדוק מראש וגם: הנחיות מכון התקנים בנוגע לפורים מידע נוסף >>
|
|
|
| הוראות שימוש למוצרים ופריטים - מה חשוב לדעת?המוצרים שאנו קונים נעשים מורכבים יותר ומסובכים יותר להפעלה, באופן שמחייב קבלת מידע על הפעלתם. יש גם מוצרים, המחייבים טיפול ואחזקה מיוחדים, על מנת לשמר את איכותם, ואפילו כדי למנוע סיכון למשתמשים בהם.
|
|
|
| עיגול מחירים בשנים האחרונות בתי עסק נוהגים לציין מחירים לא עגולים על המוצרים, למשל 1.99, 12.49 וכד'. מתעורר החשש שציון כזה של מחירים נעשה מתוך כוונה להקשות על הצרכנים להשוות מחירים או לטעת בצרכנים תחושה שהמחיר זול יותר ממה שהוא באמת.
|
|
|
| זהירות! מוצרים מזויפיםכיום אנו נחשפים יותר ויותר גם לזיופים של מוצרים פשוטים יותר, כמו מוצרי צריכה: זיוף תו "כשר", זיוף תקן ( מוצרים שאינם עומדים בתקן בטיחות ) ועוד. זהירות! מוצרים מזויפים אינם בטיחותיים, והם איכותיים פחות מהמוצרים המקוריים.
|
|
|
| הצגת מחיר של מבצעים: מה מותר ומה אסור?האם בית עסק יכול להציג פרסום מבצע לזמן בלתי מוגבל? כיצד נכון להציג מחיר מבצע? באילו מקרים ניתן להסתפק בשלט פרסום באילו לא? לפניכם טבלה מפורטת של כל האפשרויות לפרסום מבצעים
|
|
|
| הכנסת קוד סודי בעת תשלום באשראי - כל מה שחשוב לדעתהפיקוח על הבנקים מכריז על שלב נוסף בהחדרת תקן ה-EMV לישראל – התקן שישפר את האבטחה ויקדם את החדשנות בתחום בתשלומים. אז מה המשמעות של הכנסת הקוד הסודי? מה הם לוחות הזמנים והאם תהיה השפעה כלשהי על הרכישות ברשת? כל המידע שאתם זקוקים לו, כולל תשובות לשאלות באדיבות בנק ישראל
|
|
|
| זכויות הצרכנים לאחר ביצוע עסקה בחנויות שנסגרו זמנית עקב משבר הקורונהקניתם פריטים בחנות לפני הסגר - האם אפשר להתחרט? המועצה לצרכנות עם שאלות ותשובות וטיפים הכרחיים בנוגע לעסקאות רגילות בחנות למידע נוסף >>
|
|