שלט על העדר זכות ביטול
מתלונות צרכנים עולה כי בתי עסק המבקשים "לעקוף" את התקנות מציבים שילוט כגון "כאן אין החזר כספי".
המועצה לצרכנות מבהירה: הוראות החוק והתקנות המאפשרות להחזיר בגד או נעליים תוך יומיים מיום הרכישה ולקבל החזר כספי, גוברות על מדיניות העסק, ופרסום שלט כאמור אינו יכול לגרוע מזכותו של הצרכן במקום בו קיימת לו הזכות זכות ביטול על פי החוק.
סירוב להחזיר כסף עבור בגדים שנתנו במתנה ושנטען כי נרכשו ב"תווי קניה"
התקנות קובעות כי מוצר שניתן במתנה, ניתן להחזרה בהתאם להוראות שנקבעו לסוגי המוצרים השונים, ובכפוף להצגת "פתק החלפה" או הוכחה אחרת לביצוע העסקה, אולם אין זכות ביטול אם המוצר נרכש על ידי נותן המתנה ב"תווי קניה".
במועצה לצרכנות, התקבלו תלונות צרכנים לפיהן בית עסק סירב לתת החזר כספי על המוצר שניתן לצרכן כמתנה, בטענה כי המוצר נקנה בתווי קניה (כשלצרכן אין יכולת לברר את הנושא- לא נעים להתקשר לנותן המתנה ולברר איך קנה אותה)
המחיר ירד ועימו גם גובה ההחזר...
על פי התקנות עם ביטול הסכם הרכישה, על ידי הצרכן, בית העסק יחזיר לו את מלוא התמורה ששילם בניכוי דמי ביטול.
מתלונות צרכנים עולים מקרים בהם בית העסק מסר לצרכן כי מחיר המוצר בחנות ירד ולכן ניתן לבצע את ההחזר, אך בהתאם לסכום הנמוך יותר.
המועצה לצרכנות מבהירה: מדובר בהפרה של התקנות המחייבות החזר כספי מלא בניכוי דמי ביטול בלבד.
גביית דמי ביטול בעת החזרת מוצר פגום
במקרה בו הצרכן מבקש להחזיר מוצר לבית העסק בשל היותו פגום, לא יחולו בעניין זה תקנות ביטול עסקה, במקרה של פגם במוצר, קיימות הגנות אחרות בחוק, ויש לצרכן הזכות לדרוש תיקון או החלפת המוצר למוצר אחר, ואם לא תוקן הפגם תוך זמן סביר או לא הוחלף המוצר (לפי הנסיבות) הצרכן רשאי לבטל את העסקה ולדרוש את כספו ללא דמי ביטול.
מתלונות צרכנים עלו מקרים שצרכן החזיר מוצר עקב פגם, וחויב בדמי ביטול, ללא הצדקה.