תיאור המקרה:
א' רכש מערכת ישיבה לסלון. כאשר המערכת הגיעה לביתו, הבחין א' כי היא פגומה בשני מקומות - קרע בעור הספה הגדולה, ורגל פגומה בספה הקטנה יותר. איש ההובלה בדק את המוצר ואישר שהוא אכן פגום. א' פנה למנהל החנות, והוא ענה לו בצעקות ואיומים. כאשר ביקש א' לבטל את העסקה נענה בשלילה והוסבר לו שאם יבטל את העסקה יחויב ב- 50% מערכה.
בצר לו פנה א' לעזרת המועצה הישראלית לצרכנות.
הטיפול בתלונה:
התלונה הגיעה אל ליאת כרמי , מטפלת בתלונות הציבור במועצה לצרכנות.
ליאת פנתה אל הנהלת החנות וטענה כי חוק המכר מחייב את המוכר לספק מוצר תקין ללא פגם, ואם אכן סופק מוצר פגום, מן הראוי היה לתקן את הליקויים או להחליף את המוצר במוצר חדש.
התוצאה:
בעקבות פניית המועצה לצרכנות, הוחלף המוצר הפגום לשביעות רצונו של א'.