תיאור המקרה:
א' הזמין אורגן משוכלל עם מסך נגיעה בסכום של 5,000 ₪ עם אחריות לשנה. כשפתח את האריזה גילה לתדהמתו כי המסך של האורגן, שהוא חלק מרכזי בו, לא מגיב. כשהתקשר לחנות הוא התבקש לשלוח את האורגן לבדיקת מעבדה. מספר ימים לאחר מכן קיבל טלפון מהחנות ונמסר לו כי עלות התיקון היא 2,000 ₪, כמעט מחצית מעלות האורגן!
בצר לו פנה א' למועצה לצרכנות וביקש את עזרתה בביטול העסקה, או לחילופין בתיקון המוצר ללא כל עלות מצדו
הטיפול בתלונה:
עו"ד ורדית ריימן, מטפלת בתלונות מטעם המועצה לצרכנות, פנתה אל החנות ודרשה ממנה לפעול לפי תקנות הגנת הצרכן (אחריות ושירות לאחר מכירה) הקובעות כי על היצרן לתקן כל קלקול שנתגלה בטובין, במהלך תקופת האחריות ללא תמורה.
התוצאה:
בעקבות פניית המועצה הישראלית לצרכנות, הודיעה החנות כי האורגן תוקן ללא עלות לשביעות רצונו המלאה של א'.