המועצה > ארכיון > זרקור > ביטול עסקאות

ביטול עסקאות

למידע בנוגע לתקנות החדשות לביטול עסקה

האפשרות לבטל עסקה מטרידה צרכנים רבים. בעבר יכלו הצרכנים לבטל עסקה רק בשני מקרים:
א.   אם הצרכנים גילו שהמוצר פגום.
ב.   אם הצרכנים הוטעו.
אם המוצר היה פגום, היה על העסק להחליף אותו, או, אם הדבר לא היה אפשרי, היה על העסק להשיב לצרכנים את כספם.
על-פי חוק: הגנת הצרכן, בעסקות מיוחדות, כגון: רוכלות, מֶכֶר מֵרָחוֹק (קנייה באינטרנט או באמצעות הטלפון) או קנייה של יחידות נופש, הצרכנים יכולים לבטל את החוזה במשך תקופה מסוימת – ללא צורך בעילה של ביטול.
 
מדיניות ההחזרה של החנות – תלויה בסמוך לקופה
בקנייה בחנות יש לברר את מדיניות ההחזרה של החנות, אשר תלויה בסמוך לקופה. מדיניות ההחזרה יכולה לאפשר הַחְזָרָה, לאפשר החלפה, להגביל את ההחזרה או את ההחלפה, או להימנע לחלוטין מהחזרה.
כל זאת אם המוצר אינו פגום. אם המוצר פגום – על העסק להחליפו למוצר תקין.
 
אם לא הוצגה מדיניות ההחזרה 
אם החנות אינה מציגה את מדיניות ההחזרה שלה כחוק (ליד הקופה) – הצרכנים זכאים להחזר כספם.
 
*למידע נוסף בנושא, הכנסו למדורים השונים: