המועצה > תלונות > מקבץ תלונות שטופלו בהצלחה > תלונות בנושא תרבות ופנאי > ציוד הכושר שסופק לצרכן היה פגום ואף מסוכן לשימוש. בחברה התעלמו

ציוד הכושר שסופק לצרכן היה פגום ואף מסוכן לשימוש. בחברה התעלמו

 
 
תיאור התלונה:
 
ל-ק', תושב ראשל"צ, חשוב לשמור על כושר גופני ועל גוף חטוב, בעיקר בתקופת הקורונה כשחדרי הכושר סגורים וכך גם חנויות הספורט. בשל כך, רכש ק' מכשיר כושר ביתי מסוג absmaster כמו זה שבתמונה מאתר אינטרנט יודע ומוכר המתמחה בשיווק ציוד ספורט.
 
כשקיבל ק' את המכשיר לביתו גילה לאכזבתו כי המכשיר אינו תקין ואף חמור מכך: מסוכן לשימוש. לטענת ק' המכשיר אינו נצמד לרצפה כפי שאמור להיות, אינו יציב ועלול לגרום לפציעות בזמן האימון.
 
מכיוון שמשרדי החברה נסגרו עקב הקורונה ולא היה מענה טלפוני, נאלץ ק' לפנות אל החברה באמצעות הדוא"ל בלבד, אולם לא נענה לאף מייל ששלח. החברה לא חזרה אליו והתעלמה מפניותיו. אי לכך, פנה ק' אל המועצה לצרכנות על מנת שתסייע לו.
 
הטיפול בתלונה:

 

התלונה הגיעה לידי אורלי כהן, מטפלת במועצה לצרכנות בתלונות בתחום אביזרי ספורט, צעצועים ועוד. אורלי פנתה אל החברה במכתב נוקב הן על אי מתן שירות לקוחות לצרכן שרכש מכשיר ממנה והן לגבי המוצר הפגום, לטענת הצרכן, שסיפקו לו.

 

על אף שהחברה לא ענתה למיילים ששלח הצרכן - כשפנתה אליהם אורלי בפניה רשמית של המועצה - הם הפעם כן התייחסו והשיבו. לטענת החברה, מבדיקה שערכו, המוצר יצא שלם מהחברה ובידם אסמכתא כי הצרכן קיבל את המוצר בשלמותו. אורלי לא ויתרה ושלחה מכתב נוקב נוסף אל בית העסק בו טענה בשמו שאמנם המוצר התקבל, אבל רק לאחר שהצרכן פתח את המכשיר הוא גילה את הפגם במוצר.

 

אורלי ציינה כי לפי חוק המכר המוכר לא קיים את חיוביו, אם מסר לצרכן מוצר או נכס שאין בו האיכות או התכונות הדרושות לשימושו הרגיל, או שמבחינת איכותו או תכונותיו אינו מתאים לדגם או לדוגמא שהוצגו לקונה. לפי החוק, אם המוצר פגום, על העוסק לתקן את הפגם או לספק מוצר חדש זהה בזמן סביר. אם העוסק לא עשה כן - זכותו של הצרכן לבטל את העסקה או לנכות את שווי הפגם ממחיר המוצר. בנוסף, הדגישה בפניהם אורלי את העובדה שהמוצר מסוכן לשימוש כשאינו תקין ועלול לגרום לפציעה.

 

רק לאחר פניה חוזרת של אורלי אל החברה השתכנעו בחברה ונאותו להציע לצרכן אחד מהשניים: החלפת המוצר למוצר חדש לחלוטין או ביטול העסקה והחזר כספי מלא ללא דמי ביטול. ק' בחר באופציה השניה של החזר כספי. במכתב תודה ששלח לאורלי כתב:  "תודה רבה על עזרתך בעניין, על השרות והמענה. יישר כוח".