בית המשפט התייחס לסוגיה בפס"ד שניתן נגד עירית ירושלים .
מדובר במקרה שהעירייה הטילה עיקול על חשבון הבנק של תושב ירושלים. הסכום המקורי עמד על 70 ₪, ובמהלך 12 השנים שחלפו ממועד הקנס נשלחו על שמו דרישות תשלום לכתובת שהתבררה כלא נכונה. כאשר החוב הגיע ל- 411 ₪, ביהמ"ש קיבל את טענת הצרכן, שבמקצועו הוא עורך דין, כי שמו הטוב נפגע,
ופסק לו 5000 ₪ בתוספת הוצאות משפט בסך 2500 ₪ (ע"א 45661-12-10 גסלר נ' עיריית ירושלים).
בפסק דין זה הדגיש בית המשפט כי רשות מנהלית היא נאמנת הציבור, ועליה לפעול בהגינות וביעילות, וכמו שהרשות יודעת לתבוע על פי דיווח חובות ואינה סולחת על איחור בקיומם, כך גם היפוכו של הדבר נכון. אם הרשות התרשלה בקיום החובות, עליה לשאת באחריות ולנקוט צעדים ראויים לתיקון הליקויים.