תיאור המקרה:
חברת תעופה איבדה כבודה של ר' בטיסה מיוון לארץ – חכת דייג יקרה אותה נאלץ ר' לעלות לתא המטען יחד עם שאר המזוודות.
כשהמתין לקבלת החכה, נעלמה הכבודה כאילו בלעה אותה האדמה. כל נסיונותיו לפנות לצוות הקרקע עלו בתוהו.
ר' הגיש בקשה לחברת התעופה להחזר המוצר או תשלום מלוא הערך של המוצר. לאחר סחבת מצד חברת התעופה שבמהלכה ר' קיבל סיפורים ותירוצים בקשר לתלונה, פנה אל המועצה הישראלית לצרכנות לקבלת עזרה.
הטיפול בתלונה:
גב' ציפי קיברסקי מהמועצה הישראלית לצרכנות פנתה לחברת התעופה ודרשה ממנה לקבל את התייחסותה בנוגע לעניין, תוך דרישה לקבלת תשובה תוך 14 יום שלאחריהם המועצה תקבל החלטה כיצד להגיב בנידון.
חוק התובלה האווירית, תש"ם – 1980 (להלן: "החוק"), קובע כי על תובלה אווירית יחולו כללים מסוימים בדבר תובלה בין-לאומית באויר, המופיעים באמנה שנחתמה בורשה ב-1929. סעיף 19 לאמנה קובע כי "המוביל ישא באחריות לנזק שנגרם מחמת איחור בתובלה אווירית של נוסעים, כבודה או טובין".
התוצאה:
רק לאחר התכתבות ארוכה עם חברת התעופה ולאחר שחברת התעופה נאותה לבצע בדיקה נוספת - נמצאה סוף סוף חכתו של ר' על ידי חברת התעופה אולם עם נזק. ר' העביר לחברה עלויות החלקים שניזוקו והחברה התחייבה לפצות בהתאם.
לאחר מספר שבועות הודיע ר' כי קיבל את חכתו בחזרה וכן קיבל פיצוי על סך 400 ₪ לתיקון החכה.