המועצה > סוגיות צרכניות > כל הסוגיות הצרכניות > המלצות המועצה לצרכנות בעקבות ההקלות הרגולטוריות שניתנו לחברות הכבלים והלוויין בשל משבר הקורונה

 

המלצות המועצה לצרכנות בעקבות ההקלות הרגולטוריות שניתנו לחברות הכבלים והלוויין בשל משבר הקורונה

 

נוכח המשבר במשק בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, המועצה לשידורי כבלים ולוויין פרסמה תיקונים זמניים לרישיונות של חברות הכבלים והלוויין. לאור התלונות הרבות המתקבלות במועצה לצרכנות, להלן כמה טיפים על מנת למנוע תקלות או פגיעה בשל השינויים שאושרו

 

שירות

 

נוכח המשבר במשק בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, המועצה לשידורי כבלים ולוויין פרסמה ביום 23.3.2020 תיקונים זמניים לרישיונות של חברות הכבלים והלוויין שיהיו בתוקף עד ליום 7.5.2020. התיקונים התקבלו לאור החשש שהחברות לא יוכלו לעמוד בתנאי הרישיון לאור היעדרות עובדים רבים וכן מתוך רצון להעדיף ולהקצות משאבים לעניינים בעלי חשיבות גבוהה יותר, כגון תיקון תקלות.


לאור התלונות הרבות המתקבלות במועצה לצרכנות, להלן כמה טיפים על מנת למנוע תקלות או פגיעה בשל השינויים שאושרו:


קיצור שעות פעילות מוקדי השירות הטלפוני - 8 שעות במקום 10 שעות


• בדקו באתר האינטרנט של החברה באלו דרכים ניתן ליצור קשר עם החברה – כתובת מייל, צ'אט ונסו לפעול בדרכים אלה כדי להימנע מהמתנה ממושכת במוקדי השירות הטלפוניים.


• הקפידו לתעד את בקשותיכם כך שאם יתגלו מחלוקות בעתיד, תוכלו להוכיח את טענותיכם.


• תעקבו על החיובים בדו"ח האשראי: החברה חייבת להפסיק לחייב אתכם בתוך 3 ימי עסקים מהיות שביקשתם לבטל את העסקה או השירות, אלא אם ציינתם מועד מאוחר יותר בהודעת הביטול.


שינוי מערכת ניתוב השיחות במוקדים הטלפוניים וגמישות במועדים שנקבעו ברישיון .


• על פי התיקון, תינתן עדיפות לאזרחים ותיקים ובעלי מוגבלות. הקפידו לציין זאת לקבלת מענה מהיר יותר.


פטור מחובת הקלטת שיחות בנושאים הנוגעים לבירור חשבון ולסיום התקשרות


• הקפידו לתעד ולהקליט את השיחות עם נציג החברה.


• אם אין לכם אפשרות להקליט את השיחה בקשו לקבל סיכום שיחה המפרט את בקשותיכם ואת התחייבויות הנציג.


• דאגו לקבל את הסיכום במהלך השיחה ולאשר אותו.


• ככל שהסיכום לא משקף את תוכן השיחה פנו בכתב ובקשו מהנציג להוסיפו, לקבלו ולאשרו מחדש.


• לא קיבלתם אישור בכתב על בקשת ניתוק או ביטול שירות? אין טעם להתקשר בשנית, מומלץ לשלוח הודעה בדואר רשום, בפקס, בדואר אלקטרוני (פרטים באתר החברה).


• בדקו את דו''ח האשראי בכל חודש. גיליתם שהחברה ממשיכה לחייב אתכם לאחר בקשת הביטול או בגין אי החזרת ציוד? שלחו דרישה לביטול החיוב בכתב ותכתבו את המועצה לצרכנות.


הארכת המועד לאיסוף ציוד לאחר הניתוק


• ביקשתם להתנתק מהשירות ואתם ממתינים שהחברה תאסוף את הציוד שבביתכם? שלחו לחברה הודעה בכתב וציינו את המועד שבו ביקשתם להתנתק ושהנכם ממתינים לאיסוף הציוד.


• חשוב לדעת: על פי רישיון החברות חל אישור על חיוב בגין אי החזרת ציוד קצה.


• בדקו את דו''ח האשראי בכל חודש. גיליתם שהחברה ממשיכה לחייב אתכם עבור השירות או אי החזרת ציוד, שלחו דרישה לביטול החיוב בכתב ותכתבו את המועצה לצרכנות.