תיאור המקרה:
בתאריך 6.9.2006 רכש ח' מחשב נייד דרך האינטרנט בסכום של 7073 ₪.
עוד באותו יום החליט ח' לבטל את העסקה, הוא שלח הודעת ביטול ואף וידא את הביטול ואת קבלת ההחזר בשיחה טלפונית עם החברה ביום שלמחרת.
לאחר מספר חודשים, שם לב ח' שהחברה גבתה ממנו את כל הכסף בעבור המחשב שכלל לא קיבל, ושביטל את רכישתו.
לאחר שלא קיבל מענה הולם מהחברה, פנה ח' למועצה לצרכנות לקבלת עזרה.
הטיפול בתלונה:
התלונה הגיעה אל דני קרון, מטפל בתלונות במועצה לצרכנות.
דני פנה אל החברה בדרישה להשיב לצרכן מיידית את כספו. הוא ציין כי בעסקת מכר מרחוק רשאי הצרכן להתחרט ולבטל את העסקה תוך 14 יום מיום ביצוע העסקה או מיום קבלת המוצר (לפי המאוחר). עוד ציין דני כי במקרה של ביטול כאמור, חייב העוסק להשיב לצרכן את כספו או לבטל את חיובו תוך 14 יום מיום קבלת הביטול.
בעקבות התערבות המועצה לצרכנות, הודיעה החברה כי תזכה את ח' בסכום של 7073 ₪.
התוצאה:
הצרכן קיבל את כספו בחזרה.