כיוון שעסקות אלה מורכבות ויקרות כל כך, המועצה לצרכנות ממליצה לכל הרוכשים להיוועץ בבעל מקצוע שילווה אותם, גם אם מציעים להם כי עו"ד של הקבלן ייצג אותם לעניין רישום הדירה בטאבו.
עו"ד של הלקוח יוכל גם להמריץ את הקבלן לסיים את הרישום במועד.
בדרך זאת ניתן לוודא, כבר בזמן עריכת ההסכם, שזכויות הצרכנים יישמרו, ולמשל, ייכלל בהסכם מועד אחרון, שבו יוכל הקבלן להעביר את הנכס על שם הקונה.
במקרים כאלה יוכל קונה, שהקבלן לא רשם את הדירה על שמו, לפנות לערכאות ולעמוד על זכויותיו.
חשוב מאוד להדגיש כי בתי המשפט פסקו, במקרים המתאימים, פיצויים משמעותיים מאוד לקונים, שרישום דירתם התעכב בשל מחדלי הקבלן.
באחד המקרים קיבל בית המשפט תביעת פיצוי על עגמת הנפש ועל הסיכון שהיה מנת חלקם של רוכשי הדירות, וחייב את הנתבע לשלם כ-9,000$ בגין שתי יחידות דיור שלא נרשמו בטאבו.
ביהמ"ש אמר: "כל איחור מעבר ל-3 השנים (מהמועד בו היה אמור הרישום להסתיים) גרם וגורם לבעלי היחידות דאגה עמוקה וחוסר ביטחון אם לא למעלה מזאת. זכויותיהם הקנייניות, שהן זכויות חוקתיות, עומדות בסכנה מתמדת. לראיה צו העיקול המהווה המחשה להעדר השליטה של התובעים... בנכסים שרכשו... התובעים הוכיחו איפוא את הנזק הנתבע בגין עוגמת הנפש... הסכום הנדרש לשתי היחידות אינו מופרז כלל וכלל."