המועצה > סוגיות צרכניות > כל הסוגיות הצרכניות > תחפושות לפורים - הנחיות בנוגע לביטול עסקה וטיפים לצרכנים

 

רכישת תחפושות לפורים - הנחיות בנוגע לביטול עסקה, טיפים ואזהרות לצרכנים

 

פורים בפתח - והתחפושות ממלאות את המדפים בחנויות • האם ניתן לבטל עסקה לאחר רכישת תחפושות? • כיצד נדע לבחור את התחפושת הנכונה, מה כדאי לבדוק מראש וגם: הנחיות מכון התקנים בנוגע לפורים

 

פורים

צילום: ליאור וייץ

 

פורים בפתח ושוב עולה השאלה למה נחפש את הילדים השנה? האם כדאי למחזר תחפושת ישנה ששוכבת כל השנה בארון או לקנות לילד תחפושת חדשה. כמעט כל חנויות הצעצועים והרשתות הגדולות מוכרות תחפושות לפורים במגוון רחב של מחירים וההיצע.

 

במועצה הישראלית לצרכנות ממליצים לציבור הצרכנים לבדוק היטב לפני שבוחרים תחפושת וליישם את כללי הרכישה עבור כל מוצר גם עבור תחפושות: לבצע השוואת מחירים, לבחון את תקינות המוצר לפני שבוחרים אותו, לברר מראש מה מדיניות ההחזרה של המוצר, מה איכות המוצר, האם ישנה אחריות כלשהי על התחפושת וכמובן האם הוא אכן במידות המתאימות לכם או לילדכם.

 

במידה והתחפושת מורכבת ממספר חלקים ואביזרים – ודאו היטב שלא חסר שום חלק. התחפושות שנמדדות/נפתחות בחנות לא תמיד חוזרות לאריזתן המקורית. במידה שקניתם את התחפושת, יצאתם מהחנות ורק אחרי שהגעתם היתה גיליתם שחסר חלק או פריט – יהיה לכם קשה להוכיח שהפריט אכן היה חסר. בעל העסק יוכל לטעון כי איבדתם אותו לאחר היציאה מהחנות ותתחילו דין ודברים שעלול להימשך לאי נעימות.

 

במידה והזמנתם תחפושת בעסקת מכר מרחוק דרך אתר אינטרנט או במידה ובעל העסק מזמין אותה במיוחד עבורכם, חשוב מאוד לוודא שאכן תקבלו את התחפושת בזמן. פורים יש רק פעם בשנה ואם תקבלו את המוצר יום למחרת – כאילו לא עשיתם כלום.

 

ביטול עסקה לאחר רכישת תחפושות - הנחיות הממונה על הגנת הצרכן

 

כמידי שנה לקראת פורים, כדאי להזכיר מה קובע החוק בעניין זכות ביטול עסקה לרכישת תחפושות שכן נושא זכות ביטול עסקה שבוצעה בבית העסק אינו מוסדר בתקנות ביטול עסקה. הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן פרסמה לאחרונה הנחיה לפיה אין מדובר בביגוד רגיל שכן תחפושת נמכרת לרגל אירוע מסויים ואינה נמכרת במהלך ימות השנה.


על פני הנחיית הממונה על הגנת הצרכן, זכות הביטול היא בהתאם לאופן ביצוע העסקה: בעסקת מכר מרחוק ובעסקת רוכלות, זכות ביטול העסקה בתחפושת הינו 14 ימים מיום קבלת המוצר (או טופס הגילוי, לפי המאוחר) לפי סעיפים 14 ו-14ג' בחוק הגנת הצרכן.


 במכירה פרונטלית של תחפושת, תקנות ביטול עסקה לא קובעות כי קיימת זכות לבטל את העסקה בכל מקרה אולם בית העסק חייב על פי החוק לגלות לצרכן במקום בולט לעין את מדניות החזרת המוצרים. במידה ולא קיים שילוט, ניתן לבטל את העסקה תוך 7 ימים מהיום בו סירב העוסק לבטל את העסקה ללא דמי ביטול.


הממונה על הגנת הצרכן מתייחס בהנחיה גם למקרה של מכירת תחפושת באריזה המקורית. תקנות ביטול עסקה מקנות לצרכן הזכות לבטל עסקה לרכישה של כל מוצר אשר נמכר באריזתו המקורית בתנאי שאריזתו לא נפתחה על ידי הצרכן. זכות זו חלה גם על תחפושת שנמכרה באריזה מקורית של היצרן כאמור.

 

לצפיה בהנחיית המומנה על הגנת הצרכן לחצו כאן >>


הוראות בטיחותיות לרכישת תחפושות (באדיבות מכון התקנים)

 

תחפושות עלולות להיות מדליקות אך גם דליקות. בגד ארוך מידי יכול לגרום לנפילות, חומרי איפור עלולים לגרום לגירוי ומסכות לא בטיחותיות עלולות לגרום לחנק בלי שאף אחד יכול לראות את פני הילד. פאות לא תקינות יכולות להוות גורם מצית וסכנה לכוויות ובכלל משחק באש מועד לימים אלה. כדי לעבור אותו בשלום ללא פגיעות בגוף או רכוש, חשוב לשים לב למספר המלצות לקניה ושימוש נכון באביזרים הנמכרים בחנויות לרגל החג.

 

 צעצועים דמויי כלי נשק אמיתיים- אסורים לשיווק. אקדח צעצוע היורה כדורי פלסטיק, אסור לשימוש ועלול לגרום לחבלות חמורות.

 

 יש להפעיל את קפצוני הנייר או את הפיקות לסוגיהם באמצעות אקדח המיועד לכך בלבד, ולא באמצעות אבנים או בדרכים אחרות. יש לוודא כי על קנה האקדח מותקן פקק בטיחות אדום כמו כן יש לוודא כי שם היצרן והיבואן מופיעים באופן ברור וכי יש סימון של הוראות אזהרה על האקדח.

 

 אין לשמור פיקות וקפצונים בכיס, מחשש להתפוצצות ואין לירות פיקות ודומיהן בקרבת אוזניים, עיניים ובמקומות סגורים (דוגמת כיתה או בית כנסת)

 

 זיקוקי דינור חייבים להימכר באריזה מסומנת עם כיתוב בעברית הכולל הוראות שימוש ואזהרות.

 

 במידה והחלטתם לאפר את הילד, יש לוודא כי האיפור הוא ברישיון משרד הבריאות.

 

 בנושא רעשנים, יש לוודא כי רעשנים העשויים פלסטיק שלמים ואינם סדוקים או שבורים.

 


 

לסוגיות צרכניות נוספות לחצו כאן >>